top of page
-
Hoeveel kost een dienstencheque?Het ticket kost € 10,00 in Brussel. De klant heeft recht op een bestelling van 500 dienstencheques per jaar (de eerste 300 kosten € 10 en de laatste 200 € 12). Hij krijgt een belastingaftrek van € 1,50 op elk van de eerste 163 aangekochte dienstencheques. Het ticket kost € 9 in Wallonië. De klant heeft recht op een bestelling van 500 dienstencheques per jaar (de eerste 400 kosten € 9 en de laatste 100 € 10). Hij krijgt een belastingaftrek van € 0,90 op elk van de eerste 150 aangekochte dienstencheques. Het ticket kost €9 in Vlaanderen.De klant heeft recht op een bestelling van 500 dienstencheques per jaar (de eerste 400 kosten € 9 en de laatste 100 € 10). Hij krijgt een belastingaftrek van € 1,8 op elk van de eerste 191 aangekochte dienstencheques.
-
Wie verstuurt het formulier waarmee ik mijn belastingaangifte kan invullen?Sodexo is verantwoordelijk voor de verzending. Ieder jaar dient u vóór 1 maart een belastingattest te ontvangen dat u bij uw belastingaangifte kunt voegen. U kunt ook via uw beveiligde Sodexo-ruimte gaan, in het tabblad "Account" en vervolgens "Fiscaal attest". Dit laatste is ook beschikbaar via de dienstencheques van Sodexo-applicatie
-
Hoe moet ik mijn belastingaangifte invullen?Elk jaar ontvangt u uiterlijk 1 april een fiscaal attest (van Sodexo), waarop uw aankopen van het afgelopen jaar zijn samengevat. Dit certificaat kan u in elektronisch formaat worden toegestuurd, afhankelijk van wat u heeft gekozen. Bewaar dit certificaat gedurende 7 jaar (tot het verstrijken van het zevende jaar volgend op het jaar van de betreffende uitgave). U hoeft het niet bij uw aangifte te voegen, maar u moet het wel op verzoek kunnen overleggen. Vermeld in uw belastingaangifte, in het vakje dat overeenkomt met uw regio: Hetzij het bedrag van de vorig jaar uitgevoerde stortingen, als u op 1 januari van dit jaar uw fiscale woonplaats had in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest of in het Vlaams Gewest Hetzij het aantal vorig jaar aangekochte dienstencheques, als u op 1 januari van dit jaar uw fiscale woonplaats in het Waalse Gewest had Uw belastingaangifte is meestal vooraf ingevuld. Anders krijgt u in het begeleidende bericht aanvullende uitleg om uw aangifte correct in te vullen.
-
Wat zijn de minimale en maximale aantallen dienstencheques die besteld kunnen worden?In Brussel: Het minimaal aantal dienstencheques dat u kunt bestellen is 10 dienstencheques. Het minimumbedrag van uw bestelling is daarom € 100,-. Het maximum aantal dienstencheques dat u kunt bestellen: Als particulier: 500 dienstencheques per jaar (300 voor € 10 en 200 voor € 12); Als huishouden: 1.000 dienstencheques per jaar (600 voor € 10 en 400 voor € 12). In Wallonië: Het minimumaantal dienstencheques dat u kunt bestellen: Elektronische versie: 1 dienstencheque. Het minimumbedrag van je bestelling is dus €9; Papieren versie: 10 dienstencheques. Het minimumbedrag van je bestelling is dus €90. Het maximum aantal dienstencheques dat u kunt bestellen: Als particulier: 500 dienstencheques per jaar (400 voor € 9 en 100 voor € 10); Als huishouden: 1.000 dienstencheques per jaar (800 voor € 9 en 200 voor € 10). In Vlaanderen: Het minimaal aantal dienstencheques dat u kunt bestellen is 10 dienstencheques. Het minimumbedrag van uw bestelling is dus €90. Het maximum aantal dienstencheques dat u kunt bestellen: Als particulier: 500 dienstencheques per jaar (400 voor € 9 en 100 voor € 10); Als huishouden: 1.000 dienstencheques per jaar (800 voor € 9 en 200 voor € 10).
-
Kunnen ongebruikte dienstencheques worden terugbetaald ?Ja, zolang de ongebruikte dienstencheques niet zijn verlopen. Houd er rekening mee dat er per dienstencheque een aftrek van € 1,- wordt aangerekend voor administratieve kosten.Effecten moeten worden teruggestuurd naar Sodexo, niet naar een agentschap. U kunt het document downloaden om in te vullen en terug te sturen naar Sodexo: Voor Brussel: download hierVoor Wallonië: download hierVoor Vlaanderen: download hier Als de servicevouchers zijn verlopen, is restitutie niet meer mogelijk. Waarschuwing: Dienstencheques waarvoor een fiscaal attest is afgegeven, kunnen slechts tot 70% van hun aanschafwaarde worden terugbetaald.
-
Met wie moet ik contact opnemen om dienstencheques te bestellen?Dienstencheques worden verdeeld door Sodexo. Nadat u zich heeft aangemeld bij het Sodexo-filiaal in uw regio, hoeft u alleen maar een eenvoudige bankoverschrijving te doen om uw Dienstencheques te bestellen. Afhankelijk van uw regio kunt u uw overboeking uitvoeren op: Brussel: IBAN: BE28 0017 7246 3620Wallonië: IBAN: BE15 0017 7247 4330 Vlaanderen: IBAN: BE41 0017 7246 2610 Vergeet niet om in gestructureerde communicatie uw Sodexo-klantnummer te vermelden.
-
Hoe lang moet ik wachten voordat ik mijn dienstencheques ontvang?Vergeet niet rekening te houden met de bankoverschrijvingstijd bij het bestellen van nieuwe dienstencheques. Voor elektronische dienstencheques: Zodra uw betaling is ontvangen, zijn uw dienstencheques binnen 24 uur beschikbaar in uw elektronische portemonnee. Voor dienstencheques op papier: Sodexo deponeert uw dienstencheques binnen 3 werkdagen na ontvangst van uw betaling op het postkantoor. U ontvangt ze per gewone post op het afleveradres dat u bij uw registratie heeft opgegeven.
-
Wat gebeurt er als de datum van mijn dienstencheques is verlopen?Verlopen servicevouchers zijn niet langer geldig of restitueerbaar. Voor ongebruikte dienstencheques waarvan de geldigheidsdatum nog niet is verstreken, kunnen deze door Sodexo worden terugbetaald onder aftrek van een administratieve vergoeding van € 0,25 per voucher. U moet het formulier "Aanvraag om omruiling of terugbetaling van dienstencheques" invullen dat u op de website van Sodexo kunt vinden, en dit tegelijk met de vouchers die u wilt terugbetalen of omwisselen, terugsturen naar Sodexo. Waarschuwing: Dienstencheques waarvoor een fiscaal attest is afgegeven, kunnen slechts worden terugbetaald tot 70% van hun aanschaffingswaarde, minus administratieve kosten.
-
Ik ben mijn Sodexo-gebruikersnummer kwijt. Wat moeten we doen ?U kunt contact opnemen met Sodexo op 02/547 54 95.
-
Ik heb mijn titels nog steeds niet ontvangen, ook al heb ik ze besteld en betaald. Wat moeten we doen ?Wij raden u aan contact op te nemen met Sodexo door de procedure te volgen die in deze link wordt beschreven:Ik heb niet alle dienstencheques ontvangen die ik heb besteld. Wat moeten we doen ? - Brusselse Dienstencheques (titre-service.brussels)
-
Wat moet ik doen als mijn titels verloren of gestolen zijn?In geval van verlies of diefstal: U moet het formulier 'Service na verkoop voor papieren dienstencheques voor gebruikers' invullen. Voor omruilen of terugbetalen: Dit is het formulier "Aanvraag om omruilen of terugbetalen van dienstencheques" dat u samen met het proces-verbaal moet invullen en samen met het proces-verbaal terugsturen naar Sodexo. Hieronder vindt u de lijst met de formulieren die u moet invullen, afhankelijk van de regio van uw hoofdverblijfplaats: Formulieren voor Wallonië http://www.wallonie-titres-services.be/users /mijn-formulieren/ Formulieren voor Brussel http://www.titresservices.brussels/#my-forms Formulieren voor Vlaanderen http://www.dienstencheques-vlaanderen.be/#mijn-formulieren
-
Is het altijd dezelfde huishoudster die mijn huis komt schoonmaken?Ja. Als de huishoudster die wij naar u sturen bij u past, dan zal zij het altijd zijn. Dat gezegd hebbende, kunnen wij voor vervanging zorgen als u dat wenst (in geval van verlof, ziekte, enz.). Houd er echter rekening mee dat als uw behoefte op tijd is, we niet kunnen garanderen dat het altijd dezelfde huishoudster zal zijn die beschikbaar zal zijn om bij u thuis te komen.
-
Moet ik een verzekering afsluiten voor mijn huishoudster ?Nee. Werknemers zijn verzekerd tegen het risico van ongevallen tijdens hun reizen en op de werkplek. We moedigen u echter aan om uw huishoudster een veilige omgeving te bieden: functionele en kwalitatief goede apparatuur, producten die hun gezondheid respecteren, enz.
-
Is het mogelijk om mijn huidige huishoudster te legaliseren? Hoe doe je?Word eenvoudig klant van Maison'Net en bied aan om bij ons te solliciteren als huishoudster. Bel ons gewoon op 02 808 17 86 of neem contact op met één van onze bureaus die u graag de te volgen stappen uitleggen.
-
Wat zijn de toegestane taken van een huishoudster ?Schoonmaken, ramen wassen op maximaal twee meter hoogte, wassen en strijken, kleding repareren die gestreken moet worden, kleine huishoudelijke boodschappen en het bereiden van eenvoudige maaltijden. Lees meer over het toezicht op het beroep door de pagina van onze Diensten te raadplegen.
-
Hoeveel uur schoonmaak per week kan ik vragen aan mijn huishoudster ?Het wettelijke minimum is 3 uur per dienst. U kunt echter instellen hoe vaak u van de diensten wilt profiteren.
-
Wat zijn de voordelen voor mijn huishoudster om met u samen te werken in plaats van bijverdienste?Een vaste baan met sociale bescherming. Deze persoon wordt aangenomen door een werkgever die hem op lange termijn een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur, betaalde vakantiedagen, een eindejaarspremie, betaalde ziektedagen, maaltijdcheques, een passende verloning zal geven.< /p>
-
Wat moet ik doen als mijn huishoudster bij mij thuis een ongeluk krijgt?Als het niet ernstig is, gedraag je dan als een "goede vader" door de hulpdiensten of een dokter te bellen en ons dit te laten weten. Als het ernstig lijkt, bel dan de hulpdiensten (112) en neem zo snel mogelijk contact met ons op, zodat wij het Werknemerscompensatiefonds op de hoogte kunnen stellen.
-
Kan mijn huishoudster in het weekend werken?Huishoudsters kunnen op zaterdag werken, maar niet op zon- en feestdagen.
-
Ik ben niet blij met mijn huishoudster. Kan ik veranderen?Ja. Als u niet tevreden bent met uw huishoudster, laat het ons dan weten. Wij zullen ons best doen om u een andere persoon te sturen, met respect voor beide partijen.
-
Wie draagt de transportkosten?Het hangt af van de afstand tussen de woning van de werknemer en zijn werkplek. De werkgever draagt bij in de transportkosten als de afstand groter is dan 1 kilometer.
-
Mijn huishoudster heeft geen werkvergunning. Wat zou ze moeten doen?In dit soort situaties kunt u het beste contact met ons opnemen. Onze diensten kunnen u informeren over de stappen die u moet volgen om hem te helpen zijn situatie te regulariseren. Contacteer ons
-
Op grond van welk type arbeidsovereenkomst wordt mijn huishoudster ingeschakeld?Gedurende de eerste drie maanden wordt de huishoudster aangenomen op basis van een contract van bepaalde duur.Na deze periode profiteert ze van een vast arbeidscontract 'CDI).
-
Ik moet de dienst van mijn huishoudster opzeggen. Wat zijn mijn verplichtingen?Wij vragen u dit 21 dagen van tevoren aan ons te melden, om de planning van uw huishoudster zo goed mogelijk te reorganiseren of om in de werkloosheid te voorzien. Als u ons de dag ervoor of zelfs twee of drie dagen ervoor op de hoogte stelt, kunnen we niet altijd het schema van uw huishoudster vullen, die daarvoor wordt bestraft. Als u niet weet hoe u de deadline moet halen en de annulering op het laatste moment moet gebeuren, kunt u: - vraag om hun optreden uit te stellen in plaats van het te annuleren. - betaal de uitkering. Informeer ons eenvoudig over uw afwezigheid door het formulier< /u in te vullen > .
-
Ik ga op vakantie en mijn huishoudster hoeft 2 weken niet te komen. Wat moet ik doen ?Als dit zou gebeuren, zouden wij het op prijs stellen als u ons dit 3 weken van tevoren laat weten. Hierdoor kunnen we uw huishoudster gemakkelijker opnieuw aanstellen of de juridische documenten invullen die hem of haar recht geven op een economische werkloosheidsuitkering.
-
Wat gebeurt er als mijn huishoudster met verlof is?Je kunt ervoor kiezen om te wachten tot hij terugkomt, of om iemand anders te vragen om hem te vervangen.
-
Wat zijn de openings- en sluitingsdagen van Maison'Net?Uw filiaal is geopend: Maandag tot en met donderdag Van 8.30 uur tot 12.30 uur en van 13.30 uur tot 17.00 uur. Vrijdag Van 08:30 tot 13:00 uur Uw bureau is gesloten in het weekend, op feestdagen en op door het bedrijf geplaatste hersteldagen.
-
Hoe het nieuws van Maison'Net volgen?We sturen een maandelijkse nieuwsbrief naar onze klanten om hen op de hoogte te houden van het laatste nieuws van het bureau. Bent u klant bij ons maar ontvangt u de nieuwsbrief niet? Vraag om deze te ontvangen door per e-mail contact op te nemen met uw bureau. We posten regelmatig op sociale media: Instagram: https://www.instagram .com/house.net.ts/ Maison'Net Brussel op Facebook: https://www.facebook.com/tsmaisonnet Maison'Net Genval op Facebook: https://www.facebook.com/maisonnet. genval Maison'Net Ottignies op Facebook: https://www.facebook.com/maisonnet. ottignies
bottom of page